رهسپاریم باولایت تاشهادت

                           رهسپاریم باولایت تاشهادت

پیام وبلاگ :حامی ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان اسیب نرسد.


معرفي و انتخاب اصلح، ضامن بقاي نظام و اسلام

آيت‌‌الله مصباح يزدي، به لزوم تمرين براي عدم راه‌يابي هواهاي نفساني در کارهاي خدايي اشاره و تأکيد کرد: مهم انتخاب اصلح با در نظر گرفتن مصلحت نظام و اسلام است، حتي اگر با آن فرد اختلاف نظر داشته باشيم يا وي در گروه و حزب ما نباشد

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني مركز آثار آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پ‍ژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از مردم اصفهان كه در تاريخ 26 دي‌ماه در اين مؤسسه برگزار شد، ضمن شکرگزاري از نعمت رهبري در اين عصر، تأكيد كرد: بعد از رحلت حضرت امام، با عنايت خداي متعال، کسي به جاي امام، زمام رهبري امت را به دست گرفت که شبيه‌ترين فرد به ايشان بود و ما افتخار مي‌‌کنيم که خدمت‎گزار اين وجود با برکت باشيم.
آيت‌الله مصباح يزدي گفت: در زمانه‌اي زندگي مي‌‌کنيم که به برکت رهنمود‌هاي امام راحل و حمايت‌هاي مردم باوفاي اين کشور، نظامي برقرار شده که در طول تاريخ براي آن نظيري نيست.
رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به سوابق مردم اصفهان در مبارزات انقلابي در حکومت قاجاريه و جريان مشروطيت و در هجرت علماي اصفهان به قم، به نقش برجسته مردمان اين شهر در طول دفاع مقدس در مقايسه با ساير شهرها نيز اشاره کرد و بيان داشت: از شهري که شهدايي مثل شهيد ميثمي و رداني‌پور‌ دارد، انتظار مي‌رود که پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نيز در حفظ دستاوردهاي آن‌ها پيشگام باشد.
ايشان با اشاره به انحلال حزب جمهوري اسلامي به امر امام، و موضع‌گيري‌هاي پرسش‌برانگيز جامعه روحانيت مبارز در سال‌هاي اخير، به طرح اين پرسش که چرا جبهه پايداري تشکيل شد پرداخت و افزود: کساني که سوابق شناخته‌شده‌اي در مبارزات داشتند، براي انتخابات مجلس از ناحيه 2گروه احساس خطر کردند: نخست، از سوي حاميان فتنه و کساني که ضد فتنه نبودند، و دوم، از سوي نفوذ گروها‌ه‌هاي انحرافي منسوب به دولت. بنابراين، تصميم گرفتند که در مقابل گروه‌هاي منسوب به فتنه و حاميان آن و نيز براي جلوگيري از سوء استفاده جريان انحرافي از سابقه کساني که براي انتخابات رياست جمهوري تلاش کرده بودند، جبهه پايداري را تشکيل دهند و از مصادره آراي مردم توسط اين دو گروه جلوگيري کنند.
آيت‌الله مصباح يزدي، اطاعت مطلق از مقام معظم رهبري، و در سايه معظم‌له مخالفت با فتنه‌گران و حاميان فتنه و مبارزه با جريان انحرافي را از اهدف شکل‌گيري جبهه پايداري برشمرد و اذعان داشت: ما به عنوان کارشناس ديني وظيفه خود مي‌دانيم که اصلح و کسي را که رأي دادن به او حجت‌ شرعي دارد معرفي کنيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري تنها اطاعت مطلق از ولايت فقيه را صحيح دانست و بيان کرد: ما يک امر داريم که اطاعتش براي همه و حتي براي ساير مراجع واجب است و آن امر مقام معظم رهبري است.
آيت‌‌الله مصباح يزدي، به لزوم تمرين براي عدم راه‌يابي هواهاي نفساني در کارهاي خدايي اشاره و تأکيد کرد: مهم انتخاب اصلح با در نظر گرفتن مصلحت نظام و اسلام است، حتي اگر با آن فرد اختلاف نظر داشته باشيم يا وي در گروه و حزب ما نباشد.
وي، وسوسه‌هاي شيطان و عدم اخلاص را آفت کارهايي با نيت خدايي برشمرد و گفت: راه رهايي از آفات شيطاني که به‌گونه‌اي خزنده، نرم و بي‌رنگ کارهايمان را فاسد مي‌کند، توسل به اهل‌بيت عليهم‌السلام و به ويژه به حضرت سيدالشهدا‌ عليه‌السلام است.
استاد اخلاق حوزه علميه قم، با اشاره به بيداري هوس‌هاي خفته در دل برخي و زمينه ظهور و بروز يافتن آن‌ها در انجام کارهايي که حتي دشمنان و کفار هم از انجام آن عاجزند، تصريح کرد: اين خطر در کمين همه نشسته است، و آنچه ما را از اسارت در دام شيطان باز مي‌دارد، و ضامن بقاي اسلام و نظام اسلامي است، زندگي توأم با عشق به اهل‌بيت عليهم السلام و شور حسيني، توسل به وجود حضرت ولي‌عصر (عج)، زيارت عاشورا و اطعام براي سيدالشهداء است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شده در تاريخ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, توسط عارف امیری